Hajken med klassen

hej hej xD
Nu har jag kommit hem i från hajken, det var faktiskt ganska roligt, först när vi kom dit så började vi emd att laga mat i våra grupper, våran grupp bestod utav mig, Thomas och Evelina. Vi skulle laga köttbullar med makaroner, de vart gott, så klart det vaar ju jag som laga maten, därför fick Thomas diska! =P Hehe!
Efter det så gick några på en guidad visning i en fästning som fanns där, de var ganska coolt.. xP
Sen hade vi lite fritid om man säger så, vi satt då på stranden och snacka, åt godis och så.
Sen skulle vi gå upp och bygga upp våra sovplatser, vi fick göra egna tält med preseningar, den finaste och bästa skulle få ett pris, tyvärr vann inte våran grupp, men men.
Efter det skulle vi gå ner till stranden och grilla hamburger, några badade också, fast jag hoppade över, hade ändå inga badkläder med mig. När klockan typ var 10 så var det ganska mörkt, så då satt vi och berättade spökhistorier, och några försökte gömma sig i skogen för att skrämma oss, dem lyckades på några men inte mig! Så lätt skrämd är jag inte, är inte rädd för spökhistorier, fast det var inte det roligaste att gå tillbaka genom skogen när det var kolsvart, tur att vi hade ficklampor.
När vi kom upp gick dem flesta till "vinnartältet", där va dem flesta, vi var typ 11 stycken, fast dem hade ett stort tält, alla sov där också.
Men vi låg typ och snacka, om allt möjligt... men sen fick vi skäll ett par gånger så till sut sov vi i stället, fast jag kunde aldrig somna, så låg vaken hela natten, jag låg så obekvämt.

Idag blev vi väckta vid 9 tiden, då skulle vi packa och ta ner tälten och äta frukost. Sen gick vi ner till stranden och städade, fast jag låg mest på bryggan och sov, var så trött.
När allt var klart, gick vi till busshållplatsen och vänta på bussen för att åka hem.
Så nu är jag äntligen hemma, har ätit och varit på toa, nu ska jag gå och bada för jag känner mig ofräsch efter att ha sovit i skogen. Sen ska jag vara barnvakt åt mina småkusiner.
P.S Bilder kommer upp sen
Well smell u later <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0